DİYARBAKIR KALKIŞLI KARADENİZ TURU

• DİYARBAKIR KALKIŞLI KARADENİZ TURU

5 GECE KONAKLAMALI 6 GÜN KARADENİZ TURU

Tadı damağınızda kalacak yeşil ve mavinin buluştuğu  Karadeniz’i yaşamaya ne dersiniz?

1.GÜN : AMASYA-AMASYA MÜZESİ-KAYA MEZARLARI-FERHAT İLE ŞİRİN – YEŞİLIRMAK-ŞEHZADE YOLU- SAMSUN-ONUR ANITI-BANDIRMA VAPURU-AMAZON ANITI-

Siz değerli misafirlerimizle belirtilen noktalarda buluştuktan sonra keyifli yolculuğumuza Karadeniz e  doğru başlıyoruz . Sabah yolda  verdiğimiz kahvaltı molasının sonrası   Amasya’ya doğru yola çıkıyoruz. Amasya; Osmanlı padişah ve şehzadelerinin gösterdikleri özel ilgi nedeniyle, "Şehzadeler Şehri " olarak ün yapmıştır. Bu dönemde saray, çeşme, medrese, cami, türbe v.b. gibi kalıcı eserlerle kentimiz bir kültür merkezi olarak tarihteki yerini almıştır. Bu eserler günümüze kadar gelerek geçmişe ışık tutmaya devam etmektedir. Yeşilırmak Nehri’nin kenarında kurulan şehirde gezimize yürüyerek başlıyoruz. Şehzadeler Yolu, Saat Kulesi, Yalı Boyu Evlerini gezerek, Amasya Müzesine geçiyoruz. Tarihin akışı içerisinde önemli roller üstlenen Amasya Kurtuluş Savaşı sırasında yine ön plana çıkmıştır.
   19 Mayıs 1919 tarihinde Samsun'da başlayan Milli Mücadele'nin ilk adımı, 12 Haziran 1919 tarihinde Mustafa Kemal'in Amasya'ya gelmesiyle devam etmiş.
 Müzemizi gezdikten sonra Ferhat ile Şirinin mezarına gidiyoruz.  Ferhat ile Şirin arasında yaşanan ölümsüz aşk efsanesini bilmeyen yoktur. Bu ölümsüz aşk Pers İmparatorluğu döneminde Amasya’da yaşanmış. Ferhat ile Şirin’in Amasya’da yan yana temsili mezarları dahi bulunuyor. Efsanede geçen Ferhad’ın dağın kenarını ovarak yaptığı ve şehre şehre su getirdiği kanal da burada bulunuyor.

Gezimize Kral Kaya mezarlarını panoramik olarak görüyoruz. Milattan önce 333-26 arasında Amasya’yı başkent olarak olarak seçen Pontus Krallığı‘ndan kalan kral mezarları Harşena Dağı‘ndaki kalker kayalara oyularak oluşturularak yapılmıştır. Yeşilırmak Vadisi’ne bakan ve kente hakim bir konumda bulunan farklı büyüklüklerde 21 mezar bulunuyor. Kaya mezarlarının en büyüğü ise en son mezar olan Büyük Kral Mezarıdır.

Kurtuluş mücadelemizin önemli şehri Samsun’a doğru yola çıkıyoruz. Cumhuriyetimizin en önemli mihenk taşlarından biri olan Kızılırmak ve Yeşilırmak’ın denize döküldüğü bölgede yer alan Samsun'a varıyoruz. İlk olarak Amazon Köyü’nde  19 Mayıs Üniversitesi ve Samsun Belediyesi’nin iş birliği ile oldukça büyük alana kurulmuş olan Amazon Kadınları müzesine gidiyoruz. Geçmiş zamanlarda Terme ilçesinde yaşadığı düşünülen Amazon Kadınlarının yaşamlarından kesitler aktarmak için balmumu heykeller ve kullandıkları düşünülen eşyaların kopyaları sergileniyor. Burada ki turumuzu tamamladıktan sonra Mustafa Kemal Atatürk'ün milli mücadeleyi başlatmak için 19 Mayıs 1919 'da 18 arkadaşıyla birlikte Samsun'a geldikleri vapur olan Bandırma Vapurunu ziyaret ediyoruz. Ziyaretimizi tamamladıktan sonra 19 Mayıs 1919'da Ulu Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk’ ün Kurtuluş Savaşı'nı başlatmış olduğu Samsun' un simgesi haline gelen, Avusturyalı Heykeltıraş H. Kriphel' e 1931 tarihinde yaptırılmış Atatürk Onur Anıtı’nı görüp hatıra fotoğraflarımızı çektirdikten sonra Rehberimiz eşliğinde serbest zaman vererek gezimizi tamamlıyoruz. Konaklama yapacağımız otelimize geçiyoruz.

KONAKLAMA: Samsun veya Ordu bölgesi otelleri v.b.

Sabah kahvaltısı otelde  Akşam yemeği  otelimizde veya dışarda belirlenen bir restorantta

2.GÜN: ORDU –BOZTEPE- GİRESUN- ÇAY FABRİKASI-SÜMELA MANASTIRI-UZUNGÖL-

Sabah otelimizde aldığımız kahvaltının ardından Ordu Boztepe ye gidiyoruz. Teleferikle (ekstra) çıktıktan sonra yaklaşık 1 saat mola veriyoruz.

Tabi ki Giresun ile özdeşleşmiş olan fındıklarımızı almak için alış veriş yapacağımız durağa uğruyoruz.

Arkasından çay bahçesine uğruyoruz alanında uzman kişilerden çay ‘ın nasıl yetiştirildiği hakkında bilgiler aldıktan sonra fotoğraf çekimi için kısa bir mola veriyoruz.

Sonra Sümela manastırına gidiyoruz.  Anadolu’nun ve Hristiyan tarihinin en eski kiliselerinden olan Sümela Manastırı deniz seviyesinden 1150 metre yükseklikte yer almaktadır. Efsaneye göre iki rahip rüyalarında Sümela’nın bulunduğu yerde Hz. isa ve Hz.Meryem’i görmüştür. Birbirinden habersiz olarak yola çıkan bu iki rahip birbirlerine gördüğü rüyayı anlatınca beraber manastırın temelini atmışlardır. Manastırın asıl adı Meryem Ana Manastırı’dır, Sümela ise bunun Rumcadaki adıdır. Sümela Manastırı’nda rehberimiz eşliğinde gezimizi tamamladıktan sonra Rotamız Trabzon oluyor. Karadeniz’in kalbine yolculuğumuz devam ediyor.  Hem dinlenmek istiyorum hem bol fotoğraf çekip keyifli vakit geçirmek istiyorum diyorsunuz? Anlık yaşanan mutluluklarınızı ölümsüzleştirebileceğiniz doğa harikası bir yer mi arıyorsunuz? İşte tam size göre bir yer. Karadeniz’ de muhteşem bir doğa yürüyüşü yapmak isteyenlere özel bir seçenek: Uzun Göl. Karadeniz’in gür ve zengin ormanlarıyla kaplı olan uzun gölde doğa yürüyüşüne doyamayacaksınız. Sağ ve sol şerit olmak üzere iki yoldan oluşmakta ve etrafı bin bir çeşit bitkiye ev sahipliği yapmaktadır. Kaçkar ve soğanlı dağlarının eteklerine doğru ilerlediğiniz zaman havası da suyu da birbirinden serin yaylalara ulaşırsınız. Bu yaylalar eşi ve benzeri olmayan tabiatı ayaklarınız altına seriyor. En önemlisi ise, bu muhteşem eşsiz güzellikleri ölümsüzleştirmek adına fotoğraf makinesi olmadan yürüyüşe çıkmamanız. Uzungöl de verdiğimiz serbest zamanın ardındanGezimizi tamamladıktan sonra otelimize geçiyoruz.

KONAKLAMA: Trabzon-rize   bölgesi otelleri vb.

Sabah kahvaltı ve akşam yemeği  otelimizde

3.GÜN: RİZE, AYDER-RAFTİNG- FIRTINA DERESİ- ZİLKALE, ŞENYUVA, POLOVİT ŞELALESİ, GELİNTÜLÜ ŞELALESİ, AYDER YAYLASI, RİZE BEZİ-

Sabah otelimizde aldığımız kahvaltının ardından yeşil ve mavinin buluştuğu eşsiz yolculuğumuza devam ediyoruz. Ayder yaylasına çıkıyoruz,yeşilin binbir rengini görerek gelintülü şelalesinin önünde kısa bir mola veriyoruz. Karadeniz denince akla gelen isimlerden biri olan Fırtına Deresi’ne geçiyoruz. Adına yakışır bir şekilde bizleri karşılayan Fırtına Deresi boyunca yapacağımız yolculuğumuzda doğaya bir kez daha hayran kalacağınızdan eminiz. Dileyen misafirlerimiz son dönemin gözde aktivitelerinden Zipline ya da Rafting yapabilirler (Ekstra )7 km uzunluğundaki parkurda, 15’ in üzerinde rapid bulunmakta. 6 kişilik botlar ile her botta bir profesyonel rafting rehberi mevcuttur. Botlarda can yeleği, kask, dizlik ve özel sigorta mevcuttur. 3. günümüzün ilk durağı Ükemize Uluslararası Film Festivalinde “Altın Ayı” ödülünü getirmeyi başaran “BAL” filminin çekimlerinin gerçekleştiği ve birçok dizi ve filme doğal set olan mekânlardaki gezimize Çamlıhemşin’ de bizleri bekleyen minibüslerimizle başlıyoruz. Tarihi İpek Yolu güzergâhının en önemli ara kollarından Çat Vadisi’ ne giriyor ve “Sevdaluk” dizisinin de çekildiği, bölgenin en eski ve kemer açıklığı en geniş olan Taş Köprüsünü de bünyesinde barındıran eski ismi Çinçiva bugünse Şenyuva olan köyden geçiyoruz. Ülkemizin en yaşlı konaklarını görerek yapacağımız yolculuğumuzun son durağı tarihi ticaret yolunu korumak için vadiye en hâkim noktalardan birine kurulmuş olan Zil Kale’yi ziyaret oluyor. Kale içerisinde 100m’lik uçurumdan Çat Vadisi, Tatar Dağı ve Sico Tepesi’ ne bakma imkânı yakalıyor ve Kaçkarların gizli bahçesinde vereceğimiz fotoğraf molası sonrasında Zilkale’ deki manzaramızı taçlandırmak adına Çat Vadisi’nin derinliklerine ilerliyor ve ülkemizin en yaşlı porsuk ağaçlarını da bünyesinde barındıran sık orman örtüsü yolculuğumuzda gürül gürül akan akarsu kenarında yapacağımız yolculuk sonunda, bölgenin en geniş ağızlı şelalesi Palovit’ e varıyoruz. Şelalenin oluşturduğu derin çukurda muhteşem fotoğraflar alıyor ve derelerin kenarından geçerek Serbest zaman ve fotoğraf molası verdikten sonra Çamlıhemşin’ e dönüyoruz .

Otelimize geçiyoruz.

KONAKLAMA: Arhavi veya Rize  bölgesi otelleri v.b.

Akşam yemeği otelimizde veya dışarda belirlenen bir restoranda

4.GÜN: ARTVİN-KARAGÖL - BATUM - ALİ NİNO HEYKELİ- BATUM CADDELERİ - SÜRMENE BIÇAĞI

Sabah otelimizde aldığımız kahvaltı sonrası bu defa rotamızı  Sürmene ye çeviriyoruz .Sürmene denince ilk akla gelen unsurlardan olan Sürmene Bıçağı Mağazısına gidiyoruz. Sürmene Bıçağı hakkında da bilgilendikten ve alışverişimizi yaptıktan sonra Araçlarımıza binerek Artvin Karagöl e doğru hareket ediyoruz. Türkiye’nin en güzel doğalarından birine sahip olan Artvin, tabii ki kamp alanları ile bu listede yer almayı hak ediyor. Yemyeşil ormanlar ve tertemiz gölleri ile vakit geçirebileceğiniz en güzel doğalardan birine sahip olan Artvin’in en çok tercih edilen  noktası ise Borçka Karagöl’e geliyoruz.( Minibüslerle).Dizilere ev sahipliği yapan Karagöl’ü gezdikten sonra

Batum’a doğru hareket ediyoruz . Gümrük işlemlerimizden sonra Batum gezisine başlıyoruz.  Deniz kıyısında bulunan Batum, liman ve tatil şehri. Büyük turistik gemilerin uğrak yeri olan şehir, her yıl çok sayıda turisti ağırlıyor. Gürcistan’ın gözde tatil mekanı olan şehir, Gürcistan’dan da oldukça çok sayıda turist çekiyor. Şehirde tarihi yapılarla, çağdaş yapılar bir arada bulunuyor. Sovyet Sosyalist Cumhuriyetler Birliği’nden kalma binanın hemen yanı başında bir gökdelen görebileceğiniz Batum, geniş caddelere sahip. Gelin, bu geniş caddeleri takip edip Batum’u keşfedelim. Batum keşfimizi yürüyerek yapıyoruz.. Çünkü görülmesi gereken yerler yürüme mesafesinde. Hırçın Karadeniz’in sakin kıyısı Batum’un yüzölçümü de küçük. Düz bir alanda kurulu şehir, bu anlamda gezginler için her türlü kolaylığa sahip. Üstelik sahilde bulunan gezmekle bitiremeyeceğiniz parklar bulunuyor Yerel halkın ve turistlerin sıkça vakit geçirdiği diğer bir meydan olan Avrupa Meydanı, fıskiyeleriyle ünlü.Medea Heykeli de yine bu meydanda yer alıyor. Elinde altın koyun postu olan heykelle mutlaka fotoğrafınız olsun. Ali ve Nino Heykeli Her on dakikada açı değiştiren heykel, Müslüman Azeri bir gencin, Hıristiyan Gürcü bir kıza aşkını tasvir ediyor. Sahil şeridindeki anıt, 2007 yılında yapılmış. Astronomik Saat melodilerde çalıyor. Saatte güneşin, ayın, takımyıldızlarının ve gezegenlerin konumları belirtiliyor. Alfabe Kulesi 2010 – 2012 yılları arasında inşa edilen kule 130 metre yüksekliğinde. Kulenin üzerindeki 33 harf rahatlıkla görülebiliyor.Orta Camii 1886 yılında yapılan camii, günümüzde müftülük olarak kullanılıyor. Batum’da bulunan tek camii olmasıyla önemli. Batum Sokakları Komünist dönemden kalma sokaklar, Küba sokaklarını andırıyor. Fazla yüksek olmayan, kendine has mimarisi olan evler, balkonlar Batum’u daha bir güzel yapıyor.    Yürüyerek gerçekleştirdiğimiz Batum turumuzdan sonra otelimize doğru hareket ediyoruz bu günümüzü  de tamamlayıp Oradan aracımıza binerek Batumda konaklama yapacağımız otele doğru geçiyoruz.

KONAKLAMA: BATUM   bölgesi otelleri v.b.

Akşam yemeği (ekstra )

NOT: Batum ‘a çipli Türkiye Cumhuriyetikimlik kartı ile girilebilir.Ehliyet v.b.kimlikler ile giriş yapılmamaktadır. T.C. vatandaşı olmayan misafirlerimiz pasaport ile giriş yapabilirler .Ailesi veya ebeveynlerden birisi olmayan ve Batum a geçmek isteyen 18 yaş altı misafirlerimiz için noterden onaylı muvafakatname gerekmektedir.

5.GÜN: ARTVİN-TORTUM ŞELALESİ –ERZURUM-ERZURUM EVLERİ-ÇİFTE MİNARELİ MEDRESE

Otelimizde alacağımız sabah kahvaltısının ardından Erzurum a doğru yola çıkıyoruz. Tortum şelalesine geçerek serinliyoruz. Orada kısa bir mola verdikten sonra Erzurum’un eşsiz lezzeti Çağ Kebabımızı yedikten sonra Erzurum`u gezmeye başlıyoruz. 1991 yılında Turizm Bakanlığı tarafından onarımdan geçirilen ve halen müze olarak kullanılmakta olan Yakutiye Medresesi ile başlıyoruz. Erzurum`daki ilk Osmanlı Camisi olan ve dönemin mimarbaşı olan Mimar Sinan`a Lala Mustafa Paşa tarafından yaptırılan ve bugün kendi adıyla anılan camiyi ziyaret ettikten sonra Rüstem Paşa Kervansarayında (Taşhan) serbest zaman veriyoruz. Vereceğimiz serbest zamanda Oltu Taşı çarşılarında gezebilir alışveriş yapabilirsiniz.

Ardından Erzurum`un sembolü olan Çifte Minareli Medreseyi, Üç Kümbetler ve Ulu Cami`yi gezip Erzurum Evleri arasında geziyoruz(serbest zaman veriyoruz). Program sonrası otelimize doğru hareket ediyoruz.

Akşam müzikli eğlence programı olacaktır (otelimizde veya dışarıda belirlenen bir mekanda)

KONAKLAMA: Erzurum  bölgesi otelleri Borapark hotel v.b.

Akşam yemeği otelimizde veya dışarda belirlenen bir restoranda

6.GÜN: ERZURUM-ELAZIĞ-DİYARBAKIR

Sabah otelimizde aldığımız kahvaltı sonrası dönüş yolculuğuna başlıyoruz.

Yolculuğumuzun ardından Siz değerli konuklarımızı, daha sonra ki  gezilerimizde buluşmak dileği ile aldığımız noktalara bırakıyoruz.

Bizleri tercih ettiğiniz için teşekkür ederiz.

FİYATA  DAHİL HİZMETLER

-TÜM ÖZEL HARCAMALAR

-ORDU –BOZTEPE TELEFERİK ÜCRETİ

-YURTDIŞI SEYAHAT SAĞLIK SİGORTASI

-ZİPLİNE (10 M YÜKSEKLİKTE 50 M UZUNLUĞUNDA AĞAÇTAN AĞACA BAĞLANAN ÇELİK HALATLARLA İP AKTİVİTESİ),RAFTİNG V.B.

-TÜM MÜZE –MİLLİ PARK VE ÖREN YERİ GİRİŞ ÜCRETLERİ

-SON GÜN AKŞAM YEMEĞİ

-FİYATA DAHİL OLARAK BELİRTİLMEYEN BÜTÜN HİZMETLER

-YURT DIŞI ÇIKIŞI İÇİN OLABİLECEK PCR TESTİ –ANTİKOR TESTİ V.B. ÜCRETLER

-BATUM da YEMEKLER ve İÇECEKLER

NOT : Rehber acentayla irtibat halinde olarak , programa sadık kalmak şartıyla program değişikliği yapabilir.

YANIMIZA ALMAMIZ GEREKENLER

Rahat bir ayakkabı: Topuksuz veya Spor ayakkabı tercih edilmelidir.

Kıyafet:

1-Mevsim koşullarını düşünerek giyinin (polar/kazak, şapka, yağmurluk, güneş gözlüğü v.b)

2-İnceden kalına doğru bir giyimi tercih edin (yürüdükçe terler, durduğunuzda üşüyebilirsiniz)

3-Yedek giyim, çorap ve ayakkabı alabilirsiniz.

4-Numaralı gözlük kullananların yedek gözlüğü

İlaç: Kişisel olarak kullandığınız ilaçlar varsa unutmayınız.

Fotoğraf ve Video: Yeterli hard disk alanı, şarj cihazı veya pil

Nüfus Cüzdanı

Yorum Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Zorunlu alanlar * ile işaretlendi.