BAŞTAN BAŞA KARADENİZ VE BATUM TURU

Salgınla savaşta yorulduk, yıprandık.. Gezmeyi, tatili çok özledik diyenler bu muhteşem turu sakın kaçırmayın.

*4 gece otel konaklaması,

*Batum gezisi dahil

* Konaklama esnasında Sabah kahvaltı  akşam yemek

*Profesyonel kokartlı rehber

*Lüks otobüslerle Ulaşım

*İlk gün kahvaltı paketi

*Not: 1. Derece akraba olanlar (Eş, çocuk, anne, baba, kardeş )

4 GECE 5 GÜN KARADENİZ TURU

Tadı damağınızda kalacak yeşil ve mavinin buluştuğu Karadeniz’i yaşamaya ne dersiniz?

1.BURSA, SAMSUN, ORDU, GİRESUN

Siz değerli misafirlerimizle belirtilen noktalarda buluştuktan sonra keyifli yolculuğumuza Samsun’a doğru başlıyoruz. Sabah sizlere yolculuk esnasında vereceğimiz kahvaltı paketimizi ikram ettikten sonra Cumhuriyetimizin en önemli mihenk taşlarından biri olan Kızılırmak ve Yeşilırmak’ın denize döküldüğü bölgede yer alan Samsun'a varıyoruz. İlk olarak Amazon Köyü’nde 19 Mayıs Üniversitesi ve Samsun Belediyesi’nin iş birliği ile oldukça büyük alana kurulmuş olan Amazon Kadınları müzesine gidiyoruz. Geçmiş zamanlarda Terme ilçesinde yaşadığı düşünülen Amazon Kadınlarının yaşamlarından kesitler aktarmak için balmumu heykeller ve kullandıkları düşünülen eşyaların kopyaları sergileniyor. Burada ki turumuzu tamamladıktan sonra Mustafa Kemal Atatürk'ün milli mücadeleyi başlatmak için 19 Mayıs 1919 'da 18 arkadaşıyla birlikte Samsun'a geldikleri vapur olan Bandırma Vapurunu ziyaret ediyoruz. Ziyaretimizi tamamladıktan sonra Samsun’dan ayrılarak Ordu’ya doğru yola çıkıyoruz.

Ordu kentinin sembolü olan Boztepe’ye çıkıyoruz. Muhteşem manzarayı izledikten sonra serbest zamanımızın ardından kirazın anavatanı olan Giresun’a ulaşıyoruz. Karadeniz’in tek adası olan Giresun Adası’na tekneyle geçiyoruz ( hava durumunun müsait olması durumunda. Herkül’ün ve Argonotların Altın Post Efsanesi, Kral Mitridates’in Kızı ve Çoban Hikayesi, Hz. Yusuf’un Altın Heykeli, Hamza Taşı ve Amazon Kadınları Efsanesi gibi birçok efsane ile anlamlı olan Giresun Adası’nı gezerken insan gerçekten bir mitolojik kahraman gibi hissediyor kendini. Orta Çağ’dan kalma kalıntıları, flora ve faunası ile de önemli bir yaşam alanı olan Giresun Adası, Türkiye’nin ilk zamanda yolculuk seyahatini yapabileceğiniz tek yer olma özelliğine de sahiptir. Karadeniz turları ile Giresun’a uğradığınızda bu adayı mutlaka görmeli ve siz de zamanda yolculuğa çıkmalısınız. Ada gezimizi tamamladıktan sonra,  tabi ki Giresun ile özdeşleşmiş olan fındıklarımızı almak için alış veriş yapacağımız durağa uğruyoruz. 1. Günümüzü tamamladıktan sonra konaklama yapacağımız otelimize geçiyoruz.

KONAKLAMA: Giresun Bal Hotel v.b.

Akşam yemeği ve sabah kahvaltısı otelimizde

2.GÜN: TİREBOLU, TRABZON,RİZE, UZUNGÖL,SÜMELA MANASTIRI

Sabah otelde aldığımızda kahvaltının ardından Tirebolu’ya yola çıkıyoruz.’’Güzel Yöremizin Özel Çayı ‘’ sloganıyla yola çıkan , Adını Hüseyin Avni Bey’in kurduğu 42. Alay’dan alan “Tireboli 42”;  Çay Fabrikasına geliyoruz. Evlerimizden eksik olmayan Çayın yapım aşamalarını mühendislerimizden dinledikten sonra fabrikayı gezerek çay alış verişimizi yapıyoruz.

Karadeniz’in kalbine yolculuğumuz devam ediyor.  Hem dinlenmek istiyorum hem bol fotoğraf çekip keyifli vakit geçirmek istiyorum diyorsunuz? Anlık yaşanan mutluluklarınızı ölümsüzleştirebileceğiniz doğa harikası bir yer mi arıyorsunuz? İşte tam size göre bir yer. Karadeniz’ de muhteşem bir doğa yürüyüşü yapmak isteyenlere özel bir seçenek: Uzun Göl. Karadeniz’in gür ve zengin ormanlarıyla kaplı olan uzun gölde doğa yürüyüşüne doyamayacaksınız. Sağ ve sol şerit olmak üzere iki yoldan oluşmakta ve etrafı bin bir çeşit bitkiye ev sahipliği yapmaktadır. Kaçkar ve soğanlı dağlarının eteklerine doğru ilerlediğiniz zaman havası da suyu da birbirinden serin yaylalara ulaşırsınız. Bu yaylalar eşi ve benzeri olmayan tabiatı ayaklarınız altına seriyor. En önemlisi ise, bu muhteşem eşsiz güzellikleri ölümsüzleştirmek adına fotoğraf makinesi olmadan yürüyüşe çıkmamanız. Uzun göl de verdiğimiz serbest zamanın ardından Sümela Manastırına doğru yola çıkıyoruz.

Anadolu’nun ve Hristiyan tarihinin en eski kiliselerinden olan Sümela Manastırı deniz seviyesinden 1150 metre yükseklikte yer almaktadır. Efsaneye göre iki rahip rüyalarında Sümela’nın bulunduğu yerde Hz. İsa ve Hz. Meryem’i görmüştür. Birbirinden habersiz olarak yola çıkan bu iki rahip birbirlerine gördüğü rüyayı anlatınca beraber manastırın temelini atmışlardır. Manastırın asıl adı Meryem Ana Manastırı’dır, Sümela ise bunun Rumcadaki adıdır. Sümela Manastırı’nda rehberimiz eşliğinde gezimizi tamamladıktan sonra Rize ‘ye doğru yola çıkıyoruz. Meşhur Rize Bezi yapımı hakkında bilgi aldıktan sonra alış verişimizi yapıyoruz ve bu günümüzü de tamamlayıp konaklayacağımız otele geçiyoruz.

KONAKLAMA: Rize ve Çamlıhemşin otelleri  Livadi Hotel v.b.

Akşam yemeği ve sabah kahvaltısı otelimizde

3.GÜN: BATUM, AYDER,ARDEŞEN, HOPA,BORÇKA KARAGÖL,FIRTINA DERESİ

Sabah otelimizde aldığımız kahvaltının ardından yeşil ve mavinin buluştuğu eşsiz yolculuğumuza devam ediyoruz.3. günümüzün ilk durağı olan Batum’ a doğru yola çıkıyoruz ( pandemi den dolayı sımırların açık olması ve herhangi bir sınırlama bulunmaması  durumunda ). Deniz kıyısında bulunan Batum, liman ve tatil şehri. Büyük turistik gemilerin uğrak yeri olan şehir, her yıl çok sayıda turisti ağırlıyor. Gürcistan’ın gözde tatil mekanı olan şehir, Gürcistan’dan da oldukça çok sayıda turist çekiyor. Şehirde tarihi yapılarla, çağdaş yapılar bir arada bulunuyor. Sovyet Sosyalist Cumhuriyetler Birliği’nden kalma binanın hemen yanı başında bir gökdelen görebileceğiniz Batum, geniş caddelere sahip. Gelin, bu geniş caddeleri takip edip Batum’u keşfedelim. Batum keşfimizi yürüyerek yapıyoruz.. Çünkü görülmesi gereken yerler yürüme mesafesinde. Hırçın Karadeniz’in sakin kıyısı Batum’un yüzölçümü de küçük. Düz bir alanda kurulu şehir, bu anlamda gezginler için her türlü kolaylığa sahip. Üstelik sahilde bulunan gezmekle bitiremeyeceğiniz parklar bulunuyorYerel halkın ve turistlerin sıkça vakit geçirdiği diğer bir meydan olan Avrupa Meydanı, fıskiyeleriyle ünlü. Medea Heykeli de yine bu meydanda yer alıyor. Elinde altın koyun postu olan heykelle mutlaka fotoğrafınız olsun. Ali ve Nino Heykeli Her on dakikada açı değiştiren heykel, Müslüman Azeri bir gencin, Hıristiyan Gürcü bir kıza aşkını tasvir ediyor. Sahil şeridindeki anıt, 2007 yılında yapılmış. Astronomik Saat melodilerde çalıyor. Saatte güneşin, ayın, takımyıldızlarının ve gezegenlerin konumları belirtiliyor. Alfabe Kulesi 2010 – 2012 yılları arasında inşa edilen kule 130 metre yüksekliğinde. Kulenin üzerindeki 33 harf rahatlıkla görülebiliyor. Orta Camii 1886 yılında yapılan camii, günümüzde müftülük olarak kullanılıyor. Batum’da bulunan tek camii olmasıyla önemli. Batum Sokakları Komünist dönemden kalma sokaklar, Küba sokaklarını andırıyor. Fazla yüksek olmayan, kendine has mimarisi olan evler, balkonlar Batum’u daha bir güzel yapıyor. Yürüyerek gerçekleştirdiğimiz Batum turumuzdan sonra aracımıza geçerek Artvin’ doğru yola çıkıyoruz.

Türkiye’nin en güzel doğalarından birine sahip olan Artvin, tabii ki kamp alanları ile bu listede yer almayı hak ediyor. Yemyeşil ormanlar ve tertemiz gölleri ile vakit geçirebileceğiniz en güzel doğalardan birine sahip olan Artvin’in en çok tercih edilen noktası ise Borçka Karagöl’e geliyoruz. Dizilere ev sahipliği yapan Karagöl’ü gezdikten sonra yaylalara doğru tırmanışımız başlıyor.

Türkiye’de yeşil denildiğinde ilk akla gelen yer Karadeniz’in benzersiz güzelliğidir.  Ayder Yaylası ise Karadeniz’in göz bebeğidir. Eşsiz doğası, mis gibi havası ve sıcacık Karadeniz insanı ile sizi mıknatıs gibi kendine çekmeyi başaran yerdir güzeller güzeli Ayder Yaylası. İğneyle oya gibi işlenmiş renk renk yeşilin tonlarını daha önce görmediyseniz, Ayder Yaylası’nda hepsini göreceksiniz. Burada geçirdiğimiz serbest zamanın ardından yeşillikler içindeki muhteşem bir manzaraya doğru yola çıkıyoruz… Gelin tülü Şelalesi… bu muhteşem manzara da fotoğraflarımızı çektikten sonra Karadeniz denince akla gelen isimlerden biri olan Fırtına Deresi’ne geçiyoruz.

Adına yakışır bir şekilde bizleri karşılayan Fırtına Deresi boyunca yapacağımız yolculuğumuzda doğaya bir kez daha hayran kalacağınızdan eminiz. Dileyen misafirlerimiz son dönemin gözde aktivitelerinden Zipline ya da Rafting yapabilirler (Ekstra )7 km uzunluğundaki parkurda, 15’ in üzerinde rapid bulunmakta. 6 kişilik botlar ile her botta bir profesyonel rafting rehberi mevcuttur. Botlarda can yeleği, kask, dizlik ve özel sigorta mevcuttur. Yorucu ve keyifli bir günün ardından konaklama yapacağımız otelimize geçiyoruz.

KONAKLAMA: Rize ve Çamlıhemşin otelleri  Livadi Hotel v.b.

Akşam yemeği ve sabah kahvaltısı otelimizde

4.GÜN: RİZE, ZİLKALE,ŞENYUVA KÖYÜ,POLOVİT ŞELALESİ,TRABZON, SAMSUN

Sabah otelimizde aldığımız kahvaltının ardından, Ülkemize Uluslararası Film Festivalinde “Altın Ayı” ödülünü getirmeyi başaran “BAL” filminin çekimlerinin gerçekleştiği ve birçok dizi ve filme doğal set olan mekânlardaki gezimize Çamlıhemşin’ de bizleri bekleyen minibüslerimizle başlıyoruz. Tarihi İpek Yolu güzergâhının en önemli ara kollarından Çat Vadisi’ ne giriyor ve “Sevdaluk” dizisinin de çekildiği, bölgenin en eski ve kemer açıklığı en geniş olan Taş Köprüsünü de bünyesinde barındıran eski ismi Çinçiva bugünse Şenyuva olan köyden geçiyoruz. Ülkemizin en yaşlı konaklarını görerek yapacağımız yolculuğumuzun son durağı tarihi ticaret yolunu korumak için vadiye en hâkim noktalardan birine kurulmuş olan Zil Kale’yi ziyaret oluyor. Kale içerisinde 100m’lik uçurumdan Çat Vadisi, Tatar Dağı ve Sico Tepesi’ ne bakma imkânı yakalıyor ve Kaçkarların gizli bahçesinde vereceğimiz fotoğraf molası sonrasında Zilkale’ deki manzaramızı taçlandırmak adına Çat Vadisi’nin derinliklerine ilerliyor ve ülkemizin en yaşlı porsuk ağaçlarını da bünyesinde barındıran sık orman örtüsü yolculuğumuzda gürül gürül akan akarsu kenarında yapacağımız yolculuk sonunda, bölgenin en geniş ağızlı şelalesi Palovit’ e varıyoruz. Şelalenin oluşturduğu derin çukurda muhteşem fotoğraflar alıyor ve Çamlıhemşin’ e dönüyoruz Alternatif gezimizi tamamladıktan sonra Trabzon’a doğru yola çıkıyoruz.

Trabzona geldikten sonra Komnenos Krallığı döneminde 1238-65 yılları arasında yapılıp, batı cephesindeki Hristiyanlık tarihine ait freskleriyle birlikte Trabzon Ayasofya`sını da geziyor ve Trabzon` a özgü bir el sanatı olan Trabzon Hasırı, Telkâri ve Trabzon` da sadece beş ailenin yaptığı Kazaziye işlerini yapan ustaların marifetli ellerinde hazırlanan ürünleri görme fırsatı bulduktan sonra alışveriş için kısa bir zaman veriyoruz. Alış verişimizi tamamladıktan sonra konaklama otelimize gitmek üzere Samsun’a doğru yola çıkıyoruz.

KONAKLAMA: Samsun Legend Hotel,  Airport Hotel v.b.

Akşam yemeği ve sabah kahvaltısı otelimizde

5.GÜN:  SAMSUN, BURSAYA DÖNÜŞ

Sabah otelimizde aldığımız kahvaltının ardından 19 Mayıs 1919'da Ulu Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk’ ün Kurtuluş Savaşı'nı başlatmış olduğu Samsun' un simgesi haline gelen, Avusturyalı Heykeltıraş H. Kriphel' e 1931 tarihinde yaptırılmış Atatürk Onur Anıtı’nı görüp hatıra fotoğraflarımızı çektirdikten sonra, Gazi Müzesi’ne geçiyoruz. Mustafa Kemal Paşa 9. Ordu Müfettişi olarak 19 Mayıs 1919’da Samsun’da karaya çıktıktan sonra kaldığı ilk yer burası. Mustafa Kemal ve onunla Samsun’a çıkan silah arkadaşlarının 19 Mayıs 1919’da bu otelde yaptıkları ilk toplantıyı sembolize eden mum heykeller bulunmaktadır. Rehberimiz eşliğinde müzemizi gezdikten sonra Yabancılar Çarşısı olarak adlandırılan çarşı alanına gelerek alış veriş için kısa bir serbest zaman vererek gezimizi tamamlıyoruz…

Aracımıza binerek dönüş yolculuğumuza başlıyoruz. Yolculuğumuzun ardından . Siz değerli konuklarımızı, daha sonra ki gezilerimizde buluşmak dileği ile aldığımız noktalara bırakıyoruz.

Bizleri tercih ettiğiniz için teşekkür ederiz.

İRTİBAT NO; 05334910816

-TÜM ÖZEL HARCAMALAR

-BATUM da YEMEKLER ve İÇECEKLER

-YURTDIŞI SEYAHAT SAĞLIK SİGORTASI

-ZİPLİNE (10 M YÜKSEKLİKTE 50 M UZUNLUĞUNDA AĞAÇTAN AĞACA BAĞLANAN ÇELİK HALATLARLA İP AKTİVİTESİ)

-RAFTİNG ÜCRETLERİ

-TÜM MÜZE MİLLİ PARK VE ÖREN YERİ GİRİŞ ÜCRETLERİ

-SON GÜN AKŞAM YEMEĞİ

Tüm Sağlıkta Çalışanlar Derneği ( TÜSÇAD ) Gezi ve Tur etkinliklerini anlaşmalı olduğu 5106 Tursab Belgeli İSPİR TURİZM ( GEZİBOX) firması güvencesi ile gerçekleştirmektedir.

Bu içerik 984 defa okunmuştur.

Bu İçeriğe Henüz Yorum Yazılmamış.